Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sharon Veraa - WaarBenJij.nu Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sharon Veraa - WaarBenJij.nu

Kathmandu

Door: Sharon Veraa

Blijf op de hoogte en volg Sharon

18 November 2014 | Nepal, Kathmandu

Na 9 uur wachten, had ik het vliegveld van Istanbul wel gezien en vertrok mijn vlucht naar Kathmandu. Na 7 uur vliegen, kwam ik na ongeveer 20 uur aan op mijn bestemming. Dat dacht ik in ieder geval... Ik mocht nog even een uurtje in de rij staan om een visum aan te vragen... zucht...

Toen ik eindelijk naar buiten mocht, stond er een jongenman mijn naam te roepen. Hij was duidelijk op zoek naar mij. Hij zette me in een taxi en de taxichauffeur zou mij naar het huis van Rajesh brengen. Pas toen we wegreden, kwam ik erachter dat ik mijn koffer mistte. Ik riep dat hij moest stoppen en vertelde hem dat we mijn koffer waren vergeten. De chauffeur moest hard lachen, want de koffer lag natuurlijk gewoon op het dak van de auto.

Bij Rajesh thuis aangekomen mocht ik meteen het klaslokaal in. Ik kreeg les in de Nepalese cultuur en leerde vandaag vooral wat ik niet mag doen.

Bij Rajesh slapen nog 4 andere meiden, waaronder 1 Nederlands meisje, dus dat is erg gezellig! We zijn maandag de buurt wezen verkennen. Om 19.30u kregen we diner. Daarna was ik zo moe, dat ik om 21.00u mijn bed al in ben gedoken.

De nacht was heel koud. De deuren van het huisje waar ik in slaap kunnen niet dicht, dus gevoelsmatig slaap je buiten. Ik ga straks eerst extra beddengoed zoeken!

Dinsdag hebben we lesgehad in de Nepalese taal. En dat was heel moeilijk!
's Middags zijn we met z'n vijven lekker gaan winkelen en hebben we onze nieuwe woorden uitgetest. Ik heb een mooi stofje uitgekozen en een Nepalese dame gaat daar voor mij een jurk van maken. Mijn eerste op maat gemaakte jurk!

's Avonds zijn we met een taxi naar het oude stadsplein gegaan. Dit was zo indrukwekkend. Ik kan dit met woorden niet omschrijven. Het was echt heel mooi!

Liefs

  • 18 November 2014 - 09:45

    Maya:

    Hey Sharon!
    Jeetje, heb je net een lange vermoeiende reis achter de rug, moet je meteen aan de bak!
    Wel heel fijn dat er 4 andere meiden zijn met wie je op kunt trekken. Waar komen zij vandaan?
    Véél succes met de Nepalese taal en cultuur en een warmere nacht gewenst! En véél plezier!
    Gr. Maya X

  • 18 November 2014 - 12:30

    Linda:

    Whahaa jij met je koffer! Gelukkig lag die op het dak! Wat fijn dat er nog andere meiden zijn. Kun je ook nog je nederlands onderhouden hihii.
    Heel veel plezier geniet ervan xxx

  • 19 November 2014 - 13:14

    Ilse:

    Hey meis!!

    Fijn dat je goed bent aangekomen, geen tijd op te wennen aan het tijdsverschil lees ik. Volle bak aan de gang.

    Wat een mop met je koffer, zie je al helemaal voor me in die taxi!

    Geniet van je avontuur!!

    Dikke kus ils wes en Up.

  • 19 November 2014 - 13:24

    Lona:

    Hallo lieverd!

    Tsjonge wat een lange reis! En dan nog zo lang wachten op het vliegveld van Istanboel..... Maar nu kun je lekker wat bijkomen (als het niet te koud is 's nachts...) en gaan wennen aan Nepal. Je zal hier ongetwijfeld veel van gaan leren en dingen gaan zien die je nog nooit gezien hebt. Geniet! xxx mama

  • 19 November 2014 - 21:15

    Papa:

    Fijn om te kunnen lezen dat het goed gaat daar in Nepal.
    Blijf je gevoel volgen want dat is onze beste richting.
    Goed dat jullie samen zijn.
    Kusjes Papa

  • 19 November 2014 - 22:23

    Thirza:

    zo te lezen heb je het leuk
    hier gaat alles nog goed ;)
    en gelukkig bij jou ook :D

    xx

  • 20 November 2014 - 16:17

    Sjors:

    hey hey

    goed te lezen dat je het zo druk heb en ben blij dat je heel huids aan ben gekomen.
    ook wel fijn dan je wel internet heb om contact met ons te kunnen houden.
    geniet er van let goed op jezelf en geniet er van.

  • 24 November 2014 - 12:26

    Annoeska:

    Hey meis,

    fijn om te horen dat je goed bent aangekomen, nog een beetje kunnen slapen in het vliegtuig hoop ik. Geniet goed van al dat moois en de lieve mensen daar! Woensdag doe ik je eerste les, heb dr al zin in! Houd ons op de hoogte hier!
    xxxx noes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal, Kathmandu

Vrijwilligerswerk in een boeddhistisch klooster.

Recente Reisverslagen:

27 November 2014

Het klooster in Pharping

23 November 2014

De eerste week

18 November 2014

Kathmandu

16 November 2014

Istanbul

28 Oktober 2014

De voorbereidingen...
Sharon

Actief sinds 14 Sept. 2014
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 3644

Voorgaande reizen:

16 November 2014 - 13 December 2014

Nepal, Kathmandu

Landen bezocht: